dimarts, 1 de desembre del 2009

UN TANC-TANC


La meva àvia Lola té la costum de rebatejar les coses.
Ho porta tot al seu terreny. A la seva AREA 51.
Sovint utilitza onomatopeies per referir-se als objectes que fan algun tipus de soroll.
Un FIU-FIU és un spray, perquè m'entengueu.

Com quan els nens -més aviat els pares- es refereixen als gossos com a GUAU-GUAUS.
És la mateixa mecànica però amb les paraules que ballen dins el seu cap.

Ella va crear un mot idoni per denominar els tràilers de les pelis; un TANC-TANC.

"La fan ara o és un TANC-TANC?"

Premeu el BOTÓ, va. Això ho deixo per a vosaltres.

Bé, ahir vaig parlar amb ella per telèfon.
AHIR vaig parlar amb ella i va fer servir una navalla AMB LA FULLA MOLT FREDA I AFILADA.

Mireu, mireu:

- Hola iaia!
- Eh? Qui ets?
- Sóc en Peula, iaia.
- En Peula? ah! Hola macu!
- Hola!
- Ohhh... que bé que et sento!
- (...)
- Sí, sí! Avia'm, parla:
- Mmmm..bueno, hola iaia, no sé, com estàs?
- Molt bé et sento, eh? Com si estiguessis aquí!
-
A sí?...
- No em preguntes perquè et sento tant bé?
- Que? (...)

En aquest moment jo estava TEMENT EL PITJOR.
Fer de la pròpia qualitat de la trucada, el tema central de la conversa. Aquesta era LA IDEA que m'havia preparat. Però de sobte va treure la navalla de la FUNDA. Va treure el GANIVET DE CAÇA.

- Tinc un telèfon nou de trinca. Que et sembla com se sent?
- (...)

Això sí que és un bon TANC-TANC. Aquesta és l'essència.

Chapeau, iaia.

3 comentaris:

  1. Fiu-Fiu, Spray: Fins aquí tot correcte.
    Guau-Guau, Gos: Aquí fins i tot s'han sentit aplaudiments.
    Però... no sé si podré: Tanc-Tanc, Trailer.

    TANC-TANC, TRAILER!!

    ResponElimina
  2. PREMEU EL BOTÓ.

    Aquest moment de sortida d'emergència, Poki, molt bona jugada.

    ResponElimina
  3. Home no està malament que les àvies ens facin recordar de tant en tant el perquè de les coses.
    Està clar, si em canvio el telèfon no és per trucar més lluny, és per sentir més a prop.

    ResponElimina